donderdag 3 maart 2011

Zelfservice in de eHealth wolk

Wat is er op tegen als arts en patiënt elkaar zelf weten te vinden in de eHealth wolk. Los van instelling of organisatie. Zij zelf gebruik maken van bestaande diensten en samen en in overleg, bewust en inventief informatie uitwisselen. Gebeurt dat, dan zal eHealth echt zo explosief groeien zoals Sebelius veronderstelt. 

Artsen en patiënten kunnen zelf met geringe inspanning onderling informatie uitwisselen. Bevrijd van opgelegde beperkingen. Een vrije informatie uitwisseling in hun beider belang. Denk als arts of patiënt nu niet waar staat al die informatie maar, maar denk vooral aan hoe werkt het uitwisselen van informatie in ons beider voordeel. Begin en maak gebruik van een betrouwbare dienst; een dienst die u beide vertrouwd is, bereikbaar is en vooral een dienst die makkelijk is in het gebruik.


Patiënten die zelf gegevens invoeren over hun ziekte status en symptomen. Dat doen met een dienst die hen al vertrouwd is. De patiënt creëert een ‘status-overzicht’. Dat overzicht is de basis voor de daaropvolgende ontmoeting met de arts en hun gezamenlijke beslissing. Dankzij de patiënt zelfservice van de patiënten krijgt de arts meer informatie. , meer kennis en een betere beheersing over de ziekte van de patiënt. De arts krijgt met deze informatie een betere beheersing over de ziekte van de patiënt, kan beter beslissingen nemen over de therapie, en heeft meer tijd voor de niet routine matige zaken in het contact met de patiënt.

Nog argumenten nodig voor het gebruik de eHealth wolk?

De techniek van ‘cloud computing’ belooft niet alleen veel te voor de toekomst; al in zijn huidige vorm zijn voor de gebruikers van de wolk de voordelen enorm. Zoals:
-      Lage opstartkosten
-      Geringe gebruikskosten
-      Gemakkelijk zelf te beheren
-      Schaalbaar naar wie u maar wilt
-      Apparatuur en plaats onafhankelijk
-      Gemakkelijk belooft veel voor de toekomst niet

Wij roepen op stap in de wolk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten